woensdag 10 december 2008

Beelden ravage Athene

Vanmiddag heb ik veel foto's gemaakt van de schade die maandagavond door de demonstranten is aangericht in het centrum van Athene. Naar Exarchia ben ik niet geweest, dat leek mij niet verstandig.

Als je op de foto klikt, word je doorgestuurd naar mijn webalbum.

2008-12-09 Dinsdag schade Athene


Ik ben in de rechtenfaculteit geweest, daar heb ik gesproken met een aantal Griekse studenten. Zij zijn heel rustig over hun deel in de onrust. De regering moet aftreden, de dood van de jongen kan niet zonder gevolgen blijven. Vanavond gaan ze weer demonstreren. De beelden die de Griekse zenders hiervan uitzenden lijken op die van gisteravond. Men is weer helemaal losgegaan op leger, politie, winkels, auto's en al wat los en vast zit. In andere Griekse universiteitssteden vinden ook veel vernielingen plaats bij vergelijkbare rellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten